10 killer salg brev fejl at suger penge fra din virksomhed

Brev… Ah, ja. Det er en meget flot ting – nÃ¥r det gøres korrekt. Men HvornÃ¥r var sidste gang du læse et brev end virkelig ‘talt’ med jer, sÃ¥ trak du i, der gjorde sit job?
Om der bruges som salg enheder i deres egen ret, til at lokke tabte kunder tilbage i folden, appellere til potentielle kunder, fungere som pÃ¥mindelser for en ubetalt faktura, fortryde af skader forÃ¥rsaget af dÃ¥rlig omtale… bogstaverne er den olie, der kører business motor. Og hver enkelt virksomhed værd sin salt bruger salgsbreve – alias direkte svar eller markedsføring breve – for at appellere til og stimulere en reaktion fra kunder og kundeemner. De er ligesom din personlige salg-kraft i print.
Skrive et godt salgsbrev, og du kan vinde kundernes loyalitet og endda gøre en mindre formue. For eksempel, manager af specialist recruitment fast Jessica vandt tre nye arbejdspladser fra tre nye klienter inden for dage om at sende sin salgsbrev kampagne.
Men hvis dine salgsbreve er skyldig i nogen af følgende, pas på: du kan gå glip af salg og selv tabt custom. Det er hvad der skete med tunge trader George. Han tilbragte sin hele marketing budget på et salg brev, der blev sendt til 3.000 udsigter. Det sank: kun to forespørgsler og ingen salg.
Tid til at afsløre, hvad han og mange andre fik forkert, sÃ¥…
Fejl # 1: Og du er?
De fleste mennesker falder pÃ¥ den første forhindring, før nogen pen er blevet sat til papir. De køber et par postlister, fÃ¥ en af deres generiske bogstaver (“Hey! Det var ikke sÃ¥ slemt sidste gang, højre?”) og zap, off det gÃ¥r til enkeltpersoner pÃ¥ listen.
Men der er bag denne liste? Hvad er deres frygt, ønsker, håb, begær..? Hvor gamle er de? Mand eller kvinde? Hvad er fællesnævneren for personer på listen? Hvordan kan du begynde at selv ting af appellerer til deres følelser, hvis de har sådanne bredt og varierende egenskaber? Ca. 90% af alle virksomheder gider ikke at finde svar.
Før du er i stand til tilstrækkeligt tage de specifikke bekymringer om dit marked, skal du lokalisere præcis hvem du håber at nå. Din liste er dit marked, så får at vide det vrangen ud.
Fejl # 2: Indtast listen
Hvad hvis den liste, du har er ikke et ideelt match til dit produkt eller service? Måske de mest indlysende men fælles brølere med i brev forsendelser er ikke at vælge den forkerte eller forældede liste.
Det er værd at huske, at din kampagne kun bliver så god som postlisten bruges. Og der er absolut ingen mening i at forsøge at sende en smukt udformet salgsbrev til de forkerte folk. Du behøver ikke at være et geni til at indse, at et brev der forklarer fordelene ved pensioner ikke vil være et hit med en gruppe af teenagere.
Så hvad gør de bedste liste? Din egen liste. De fleste virksomheder overser denne største kilde til uendelige overskud. Start ved at indsamle e-mails og andre detaljer af besøgende til din hjemmeside, telefon spørgernes, og så videre.
Fejl # 3: Heads up!
Omkring 99% af alle virksomheder sender salg breve udelader et afgørende element: overskriften. Hvorfor er det så vigtigt? Fordi det vil være den første ting vil din læser se på. Hvis der er intet øjeblikkelig der for at røre hans eller hendes interesse, vil brevet højst sandsynligt blive ignoreret.
En god overskrift kræver opmærksomhed og tvinger læseren til at læse resten af brevet.
Fejl # 4: egotrip
Tro det eller ej din udsigt ønsker ikke at vide om dig og hvor stor regner du din virksomhed/produkt/service er. De ønsker at vide, hvad betyder det for dem – hvorfor skulle de holde læsning?
Hvordan kan du vide, hvis der ikke er nok fokus på udsigten? Få fat i en af dine seneste salgsbreve. Hvor mange gange har du bruge ordene vores, vi, os eller din virksomhed/brand navn? Nu tæller antallet gange du bruger ordene du, din, dit.
Som scorer højere? Hvis det er førstnævnte, du har begået en af de dødeligste endnu så simpel synder i verdens direkte respons. Ændre det, så du, din og din mere gøre en udseende, og du bør se en forskel i antallet af responser.
Fejl # 5: fordelen af tvivlen
En af de ældste og mest anerkendte “regel” til at skrive breve, der sælger er, “Understreger fordelene, ikke funktionerne.” Bortset fra tekniske produkter, hvor funktionerne bruges til at skelne mellem produkter, er fordelene, hvad gøre tingene uimodstÃ¥elig.
Langt for mange virksomheder understrege funktionerne i deres produkt og ikke selv nævner fordelene. Stor fejl. Læsere vil gerne vide, hvordan de personligt vil gavne fra at købe dit produkt. Hvad de får for prisen du opladning? Vær sikker på at fokusere på kunden og præsentere hende med fordele, der passer til hendes ønsker og behov.
Fejl # 6: Ingen tilbud
Jeg får spurgt af klienter hvorfor deres brev ikke er trække den ønskede reaktion. En af de fejl jeg se tiden og igen er, at der ikke er noget incitament for læseren til at reagere. Hvis det skal lykkes, bør din brev omfatte et tiltrækkende tilbud, der ville gøre det næsten umuligt for læsere ikke at reagere. Du ønsker dem til at handle nu, gør du ikke?!
Fejl # 7: Ud af aktion
Selvom du giver et incitament til at reagere, har du tydeligt forklaret hvad de potentielle kunde skal gøre næste? En lang række breve gÃ¥ ud uden en call of action, sÃ¥ læseren aldrig reagerer. Tænk over det, hvis de kommer til det punkt, hvor de tror, “Mmm, dette ser interessant…” tror du, de vil gÃ¥ til at genere af jagt ned hvordan til at placere en ordre? Ikke mange gør, hvis nogen.
Fejl # 8: Bevis of the pudding…
Jeg har aldrig ophøre med at blive overrasket over hvor mange mennesker ikke gider at give bevis for, at deres virksomhed er den ene til at gøre forretninger med. Selv om du har gjort et godt stykke arbejde hidtil og formået at vise, hvordan og hvorfor dit produkt er den bedste i universet, betyder i dag yderst skeptisk marketplace, at du absolut skal fremlægge dokumentation og kommer på tværs som troværdig.
Fejl # 9: Risikabelt
Sige, du målretter mod et par tusinde potentielle kunder og du undlod at nævne din garanti (du har en, gør du ikke?), sandsynligheden er, at de vil tøve med at gøre forretninger med dig. Risikoen kan være for stor. Folk skal være forsikret, at der vil være uforpligtende at købe dit produkt, så giv dem grund til at købe med tillid. Tilbyde en garanti eller en anden form for risiko-vending. Forskning viser, at få mennesker faktisk optager garantier, hvis den vare eller tjenesteydelse er god nok.
Fejl # 10: Husk dit sprog
En af de hurtigste mÃ¥der at dræbe nogen reaktion fra deres brev er svag, fantasiløs og overbevisende sprog. En masse breve sendt gennem dagens postkasse er fuld af vage formuleringer. De mangler detaljerne, myndighed, kreativitet og, værre, der er ingen ‘overbevisende’ kopi. Ved hjælp af de rigtige ord og solide kendsgerninger kan dramatisk øge din brev succesrate.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *